3 tygodnie pracy. 7 zespołów. 72 uczestników. Ponad 4000 karteczek wygenerowanych na Muralu i Miro. 427 stron pdfów do oceny przez sędziów. A to wszystko, żeby wesprzeć trzy lubelskie organizacje pozarządowe w usprawnieniu ich działania i budowaniu przez nie lepszych doświadczeń.
Inicjatywa Customer Experience World Games powstała w 2020 roku, kiedy Christopher Brooks z agencji CX Lexden postanowił zaangażować szeroką społeczność działającą w obszarze customer experience do pomagania organizacjom pozarządowym. Od tamtej pory Customer Experience World Games odbywają się co roku w różnych regionach świata i dotychczas były prowadzone w języku angielskim i hiszpańskim.
W trakcie Customer Experience World Games uczestnicy (gracze), w ramach swoich zespołów, szukają rozwiązań z zakresu customer experience dla faktycznych wyzwań, z którymi zmagają się wybrane organizacje pozarządowe. Wypracowane rekomendacje dla każdego z wyzwań oceniane są przez sędziów, a suma punktów przyznanych zespołom z trzech tygodni wyłania Mistrza CXWG.
W 2023 inicjatywa zawitała do Polski. A my jako Fuzers mieliśmy przyjemność zostać współorganizatorem tego wydarzenia.
Wyzwania w ramach CXWG 2023 Polska
W pierwszej polskiej edycji skupiliśmy się na organizacjach, które zajmują się pomocą dzieciom:
Wyzwanie Lubelskiego Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia:
Lubelskie Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia opiekuje się dziećmi i młodzieżą z chorobami nowotworowymi oraz innymi nieuleczalnymi schorzeniami. Przy Hospicjum działa Dom Małego Księcia – poradnie świadczące usługi komercyjne dla dzieci i dorosłych: poradnia zdrowia psychicznego, neurologia dziecięca, logopedia, stomatologia, poradnia rehabilitacyjna. Największą bolączką Hospicjum jest małe zainteresowanie poradnią rehabilitacyjną. Uczestnicy CXWG mieli zaproponować rozwiązania, które zachęciłyby do korzystania z tej poradni.
Wyzwanie Fundacji Przed Czasem:
Działalność Fundacji skoncentrowana jest na wsparciu wcześniaków oraz ich rodziców głównie na terenie Lubelszczyzny. Działania Fundacji skoncentrowane są na akcji edukacyjnej, uświadamiającej zagadnienia związane z tematyką wcześniactwa. Jednak aby realizować cele statutowe Fundacji, potrzebuje ona sponsorów – a tu najtrudniejsze jest nawiązanie pierwszego kontaktu. Dlatego uczestnicy inicjatywy zostali poproszeni o wsparcie w zaprojektowaniu ścieżki fundacji w relacji z potencjalnym sponsorem.
Wyzwanie Fundacji Sempre a Frente:
Fundacja wspiera zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży oraz rozwija kompetencje przydatne w życiu osobistym i zawodowym młodych ludzi, stawia na partycypację, zachęcając do włączenia się w wolontariat i podejmowania własnych inicjatyw lokalnych i międzynarodowych. Fundacja ma grupę młodych ludzi, którzy są aktywni i angażują się w wiele działań różnych organizacji. Problemem jest fakt, że ciężko dotrzeć do młodych osób spoza „bańki” NGOsów. Dlatego, w ramach CXWG, uczestnicy mieli zaproponować rozwiązania, które zachęcą młodzież do podjęcia działań wolontariackich.
Jak to wyglądało?
Każde wyzwanie trwało tydzień, a jego temat uczestnicy poznawali tuż przed startem (pierwszego dnia tygodnia). I potem przez ten tydzień pracowali nad rozwiązaniami. Efektem końcowym prac zespołu miała być wypracowana konkretna rekomendacja lub propozycja działań dla wskazanej organizacji pozarządowej.
Przestrzeń na Muralu jednego z zespołów
Przez trzy tygodnie intensywnej pracy uczestnicy pokazali, że nie ma rzeczy niemożliwych. Ścieżki klienta, badania jakościowe i ilościowe, audyty UX, makiety stron www, strategie marketingowe, benchmarki, persony… To co udało się wypracować wszystkim zespołom przerosło oczekiwania – i nasze, i sędziów, i organizacji. Ponad 4000 wygenerowanych karteczek i blisko 500 stron rekomendacji dla organizacji mówi samo za siebie.
Zwycięskie podium CXWG 2023 Polska
Choć wszystkie 7 zespołów zaprojektowało wiele świetnych rekomendacji dla „naszych” organizacji, zwycięskie podium mogło być tylko jedno. O jego kształcie zadecydowała suma punktów przyznanych przez sędziów za wszystkie trzy wyzwania. I tym samym, 1. miejsce oraz tytuł Mistrza CXWG 2023 Polska otrzymał zespół CX-owi Cudotwórcy pod wodzą Weroniki Rosiak-Jedz.
Slajd z prezentacji w trakcie Ceremonii Zakończenia
Drugie i trzecie miejsce w ramach CXWG Polska 2023 otrzymały odpowiednio: zespół CX Kolektyw (kapitan: Ewa Kozłowska-Włodarczyk) i zespół Architekci Wrażeń (kapitan: Joanna Szymańska).
W odpowiedzi na ogrom pracy włożony w pomoc lubelskim organizacjom przez wszystkie 7 zespołów, postanowiliśmy w Fuzers podziękować uczestnikom za ich wkład. Dlatego w najnowszym (styczniowym) wydaniu magazynu Customer Experience Managera ukazał się artykuł dotyczący CXWG 2023 Polska, którzy przygotował zwycięski zespół. Oprócz tego, na naszym kanale na YouTube pojawiło się też podsumowanie wydarzenia z wypowiedziami uczestniczek.
Screen z Ceremonii Otwarcia
Co dalej?
W planach mamy już drugą edycję. Ale o tym pewnie za jakiś czas. Obecnie przygotowujemy się do dalszego wsparcia organizacji – we wdrożeniu pomysłów i rekomendacji, które powstały w ramach CXWG.
Chcesz wziąć udział w drugiej edycji CXWG Polska? Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco ze wszystkimi informacjami.