Druga edycja projektu non-profit wspierającego 3 wybrane fundacje zakończyła się.
W 2020 roku Christopher Brooks z agencji Customer Experience Lexden wpadł na pomysł zorganizowania CX World Games. W trakcie pandemii koronawirusa postanowił zaangażować szeroką społeczność działającą w obszarze customer experience do pomagania organizacjom pozarządowym, dając im prawdziwą wartość.
Od tamtej pory CX World Games odbywają się co roku w różnych regionach świata. Dotychczas były prowadzone w języku angielskim i hiszpańskim.
Przy współudziale Fuzers, w 2023, inicjatywa zawitała do Polski.
W trakcie Customer Experience World Games uczestnicy (zawodnicy), w ramach swoich zespołów, szukają rozwiązań z zakresu customer experience dla trzech faktycznych wyzwań, z którymi zmagają się organizacje charytatywne lub pozarządowe. W ramach inicjatywy w Polsce skupiamy się na fundacjach, które pomagają dzieciakom. Praca nad każdym wyzwaniem trwa tydzień, a o jego zakresie zawodnicy dowiadują się tuż przed startem.
Po tygodniu pracy nad wskazanym wyzwaniem, propozycje rozwiązań zespołów są oceniane przez sędziów – ekspertów CX – w formie punktowej. Na koniec całej inicjatywy punkty zostają zsumowane w celu wyłonienia mistrza CXWG Polska danego roku.
Efektem końcowym prac zespołu ma być wypracowana konkretna rekomendacja lub propozycja działań dla organizacji charytatywnej.
Wahasz się czy ta inicjatywa to coś dla Ciebie?
Zobacz relację z Customer Experience World Games 2023
Sprawdź, co możesz zyskać.
Przetestowanie swoich możliwości i umiejętności CX-owych
„Przekonałam się, że swobodnie mogę rozwijać się w CX, mam już spore zaplecze, ale nie byłam tego świadoma.”
Poznanie nowych metod czy narzędzi oraz przećwiczenie ich w “akcji”
„Pracy zespołowej z zupełnie nieznanymi wcześniej osobami, szybkiej organizacji pracy i szybkość pracy, a ponadto miałam okazję poćwiczyć customer journey, mapy empatii i inne cx-owe narzędzia.”
Integrację w ramach branży CX – wymiana kontaktów, doświadczeń, wiedzy
„Wartość wymiany wiedzą jest bardzo cenna – to była główna wartość pracy w zespole.”
Rozwój kompetencji miękkich – planowanie, zarządzaniu sobą w czasie, organizacja, delegowanie zadań
„Organizacja i zarządzanie projektem CX, zarządzanie czasem, pracy w zespole, pracy pod presją czasu.”
Wpływ na poprawę tego jak działają zaproszone do danej edycji fundacje.
„To było niezwykłe doświadczenie – połączenie CX z robieniem dobra dla drugiego człowieka. Przez 3 tygodnie wypracowaliśmy wiele rozwiązań, które pomogą choć w małym stopniu zmienić czyjeś życie na lepsze.”
Nowe znajomości i niesamowitą energię grupy zapaleńców, którzy wspólnie chcą zrobić coś dobrego.
„Nawiązanie branżowych znajomości, wspólna praca i uczenie się od siebie nawzajem są bezcenne :)”
Polska edycja Customer Experience World Games odbywa się w języku polskim.
Nie, to bezpłatne wydarzenie i niekomercyjne (jako Fuzers, nie zarabiamy na jego organizacji).
Będziesz częścią zespołu i wraz z kapitanem oraz innymi zawodnikami ustalasz, kiedy i w jaki sposób pracować nad wyzwaniami, które jest Wam postawione. Jako zespół decydujecie, w jaki sposób będziecie pracować. Nie ma narzuconej praktyki ani metodologii. Jedna z największych korzyści płynąca z gry polega na możliwości dzielenia się i uczenia się od innych.
Kapitan koordynuje pracę zespołu, motywuje, wspiera, pomaga w kwestiach organizacyjnych.
Format jest dowolny. Spotykacie się za pośrednictwem aplikacji, która jest najwygodniejsza dla Waszego zespołu. Ustalicie to z kapitanem. Niektórzy wolą spotkania na Zoomie, inni na Slacku, niektórzy pracują na Muralu, inni za pośrednictwem WhatsApp. Pozostawiamy tu dowolność.
Oczywiście, możesz dzielić się pomysłami, wymieniać narzędzia CX i poznawać innych uczestników. Jednak nie traktuj tego wydarzenia jako okazji do pozyskiwania klientów, ponieważ to nie jest jego celem.
Na tydzień przed rozpoczęciem gier otrzymasz e-mail z danymi swojego kapitana. Twój kapitan powiadomi Cię, w jaki sposób będziecie dalej pracować.
Każdy zespół na koniec danego etapu wysyła swoją propozycję rekomendacji lub pomysłów do wdrożenia przez daną organizację. Oceniają je profesjonaliści i doświadczeni praktycy CX. Po każdej rundzie wyzwania ogłaszamy zwycięzców i kolejne 2 miejsca na podium. Zwycięskie zespoły otrzymują emblematy do dodania do swoich profili na mediach społecznościowych (jeśli chcą). Na koniec wyłaniamy ostatecznego zwycięzcę Polskiej Edycji CXWG. Wyniki ogłaszamy na żywo podczas Ceremonii Zakończenia.
Wyzwaniem jest wsparcie organizacji charytatywnych, które potrzebują pomocy, aby poprawić doświadczenia swoich darczyńców/wolontariuszy lub beneficjentów.
Zazwyczaj pracujemy w cyklach jednotygodniowych, począwszy od momentu startu wyzwania do przesłania ostatecznych propozycji rozwiązań. W grach z 2020 i 2021 roku zawodnicy szacowali, że na jedno wyzwanie potrzebowali od 1 do 3 godzin, w zależności od zaangażowania. Niektórzy zawodnicy byli aktywni przez cały czas, inni dostosowywali swoje zaangażowanie do swoich priorytetów.
Przydział do zespołu będzie celowy, dokonany przez organizatorów wydarzenia. Każdy zespół będzie miał zróżnicowany skład zawodników. Ta różnorodność została uznana przez zawodników z poprzednich edycji za wielką zaletę.
Odbywa się to za pomocą medium, które najbardziej ci odpowiada: WhatsApp, e-mail lub inna platforma. Uzgadniasz to ze swoim kapitanem.
Wszystkie wypracowane rekomendacje i pomysły są przesyłane organizacjom biorącym udział w wydarzeniu.
Inicjatorem wydarzenia jest Christopher Brooks z agencji Lexden. Gospodarzem polskiej edycji jest Fuzers.
W tym momencie liczba miejsc wynosi 60. Pracujemy w zespołach od 6-10 osób.
Obserwuj nasz profil na LinkedIn, aby nie przegapić tej informacji.